Moduł ERP enova365 Księga Inwentarzowa

Moduł ERP enova365 Księga Inwentarzowa

Soneta

Nowy

Pozwala prowadzić ewidencję majątku firmy wg Krajowych (KSR) lub Międzynarodowych (MSR) Standardów Rachunkowości.

Więcej szczegółów

290,00 zł netto (356,70 zł brutto)

Księga Inwentarzowa

pozwala prowadzić ewidencję majątku firmy wg Krajowych (KSR) lub Międzynarodowych (MSR) Standardów Rachunkowości

Dla kogo:

Firmy zobowiązane do prowadzenia ewidencji majątku trwałego


Funkcjonalność:

Możliwość prowadzania kartotek:

  • środków trwałych,
  • wartości niematerialnych i prawnych,
  • wyposażenia (obiekty o wartości niewystarczającej do uznania ich za środek trwały, które zaliczane są w poczet kosztów bez konieczności ich amortyzowania);
    • automatyczne nadawanie kolejnych numerów ewidencyjnych nowo wprowadzanym i zaimportowanym kartotekom środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia,
    • rozdzielenie amortyzacji bilansowej i podatkowej.

Metody amortyzacji:

  • jednorazowa,
  • liniowa,
  • degresywna (automatyczne wyznaczenie i przejście na metodę liniową);
    • rejestrowanie zmian w historii środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia,
    • możliwość przypisania kartoteki do centrum kosztów i/lub miejsca użytkowania,
    • możliwość przypisania osoby odpowiedzialnej
    • możliwość przypisania rodzaju KŚT kategorii środków do kartoteki,
    • przypisanie kodu kreskowego środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wyposażenia,
    • możliwość wprowadzania wyjątków planu amortyzacji.

Prowadzenie ewidencji dokumentów związanych z obrotem środkami trwałymi oraz wartościami niematerialnymi i prawnymi z automatycznym nadawaniem numeracji kolejnym dokumentom danego typu (każdy z niżej wymienionych dokumentów posiada zdefiniowany wydruk):

  • dokument amortyzacji – automatyczne generowanie odpisów amortyzacyjnych dla środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych:
    • możliwość tworzenia dokumentu inwentaryzacji ręcznie lub z wykorzystaniem kodów kreskowych,
    • zbiorcze generowanie inwentaryzacji z listy środków trwałych dla różnych miejsc użytkowania,
  • przyjęcie środka trwałego – OT,
  • likwidacja środka trwałego – LT,
  • przeszacowanie,
  • zmiana wartości,
  • odpis aktualizujący.

Prowadzenie ewidencji dokumentów związanych ze zmianami parametrów środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych (każdy z niżej wymienionych dokumentów posiada zdefiniowany wydruk):

  • zmiana miejsca użytkowania,
  • zmiana parametrów amortyzacji,
  • zmiana centrum kosztów,
  • zmiana osoby odpowiedzialnej,
  • zmiana wartości i ilości.

Zestawy środków trwałych – możliwość łączenia środków trwałych w zestawy – funkcja informacyjna.

Terminarz – możliwość wprowadzenia planowanych zadań do terminarza np. przeglądy, konserwacje itp.

Benefity:

  • pełna weryfikacja majątku firmy,
  • automatyzacja wykonywanych operacji na środkach trwałych i majątku,
  • pełna rejestracja zdarzeń związanych ze środkami trwałymi,
  • możliwość szybkiej analizy informacji o danym przedmiocie, dokumencie.

*Kolor Księgi Inwentarzowej definiowany jest przez rodzaj księgowości. W wersji dla biur rachunkowych w przypadku posiadania Księgi Podatkowej oraz Księgi Handlowej na jednej licencji typu biuro rachunkowe, wymagana jest wersja złota Księgi Inwentarzowej.

Brak komentarzy od klienta w tym momencie.

Napisz opinię

Napisz opinię

Accept Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej