Systemy zintegrowane

Prezentujemy rozmaite możliwości integracji otwartego systemu ERP (jak np. enova365) z rozmaitymi systemami i usługami.

systemy_zintegrowane

Pierwszym krokiem projektowania systemu jest określenie zapotrzebowania i wymagań Klienta. Następnie projektujemy elektronicznie lub papierowo makietę całości rozwiązania.

1. ERP.
Najważniejszym elementem rozwiązania jest jego trzon, czyli system ERP. Jeśli klient posiada system ERP i umożliwia on planowane integracje, budujemy rozwiązanie oparte na nim. Jeśli nie posiada ERP lub jego ERP jest systemem zamkniętym lub przestarzałym, proponujemy wdrożenie nowego ERP, oczywiście z zachowaniem co najmniej dotychczasowej funkcjonalności oraz danych. Jesteśmy partnerem firmy Soneta, producenta ERP enova365, który znakomicie nadaje się do planowanych tutaj rozwiązań. ERP enova365 poza standardowymi rozwiązaniami, czyli modułami Handel, Produkcja, CRM, Księgowość, Kadry i Płace, Analizy posiada szereg wyspecjalizowanych rozwiązań. Modułowa, otwarta budowa pozwala także na swobodne dodawanie własnych rozwiązań.

2. Zintegrowane systemy i usługi wewnątrzfirmowe.
Integrujemy system ERP z usługami e-security, systemami obiegu dokumentów, a także rozmaitymi specjalistycznymi systemami, których funkcjonalności ERP nie jest w stanie zastąpić (np. wyspecjalizowana produkcja lub system specyficzny dla konkretnej branży). Tworzymy także systemy do generowania drukowanych katalogów produktowych na podstawie danych z ERP.

2.1. e-security.
Wdrażamy rozwiązania pozwalające na logowanie się do ERP za pomocą czytnika, karty i PIN/hasła. Dzięki współpracy z firmą Cryptotech oferujemy specjalistyczny sprzęt oraz wdrożenie i integrację. Integrujemy to rozwiązanie z domeną Windows, konfigurując usługę serwera certyfikatów. Rozwiązania e-security mogą również służyć do normalnego lub kwalifikowanego podpisu elektronicznego, zarówno do dokumentów handlowych, dokumentów CRM, załączników oraz e-maili. Można je również wykorzystać do kontroli czasu pracy lub kontroli dostępu do pewnych obszarów firmy, komputerów czy urządzeń. Kolejnym zastosowaniem są szyfrowane połączenia VPN czy szyfrowane połączenia do stron i aplikacji WWW.

2.2. Systemy obiegu dokumentów.
Integrujemy ERP z systemami obiegu dokumentów oraz innymi specjalistycznymi systemami w firmie. Jedynym warunkiem takiej integracji jest możliwość w miarę swobodnego importowania i eksportowania wybranych danych z tego systemu. Różnorakie rozwiązania i systemy, a także zapotrzebowania klientów, nie pozwalają na jednolite podejście do tego typu integracji, każda z nich jest dedykowanym rozwiązaniem.

2.3. Generowanie katalogów DTP.
Za pomocą plików XML możemy zintegrować ERP z programem Adobe InDesign służącym do składu DTP. To umożliwia łatwe generowanie nawet bardzo dużych katalogów z produktami z bazy ERP enova. Posiadamy dwie wersje tego rozwiązania.
a) prostsze umożliwia generowanie odpowiednio sformatowanych plików XML z danymi wybranych produktów (wybranych pojedynczo, po jakiejś cesze, całych kategorii lub po prostu wszystkich produktów w bazie). Wczytując wygenerowane pliki XML do odpowiednio przygotowanego szablonu w Adobe InDesign uzyskujemy możliwość łatwego, półautomatycznego wypełnienia stron danymi produktów z ERP
b) zaawansowane rozwiązanie ma dodatkowo system skryptów i kreatorów, generujących katalog całkowicie automatycznie, wybieramy produkty, które mają się w nim znaleźć i ich kolejność oraz szereg innych opcji i dostajemy gotowy plik z katalogiem.
Obydwa rozwiązania wymagają później korekty i poprawy przez grafika, ale z naszych doświadczeń wynika, że zajmuje to 5-10% dotychczas poświęcanego czasu na stworzenie katalogu.

3. Zintegrowane systemy i usługi zewnętrzne.
Oferujemy szereg rozwiązań umożliwiających integrację i wymianę danych z systemami na zewnątrz firmy, zarówno własnych jak i partnerów handlowych czy platform sprzedażowych i aukcyjnych.

3.1. Systemy B2B.
Nasze systemy B2B służą głównie automatycznej lub półautomatycznej wymianie danych między systemami ERP naszego Klienta oraz jego partnera handlowego. Klasycznie nasz system B2B składa się z:

  • łącznika wczytującego i generującego pliki danych z systemu ERP do formatu transportowego EDI lub cXML
  • serwera, nasłuchującego zgłoszeń klientów, autoryzującego te zgłoszenia, łączącego się z serwerami FTP lub SCP, zarządzającego wysyłaniem i odbieraniem plików zawierających transportowane dane, konwertującego dane na właściwy format,
  • klienta, łączącego się z serwerem, wysyłającego i odbierającego pliki
  • portalu internetowego, dostępnego dla zalogowanych użytkowników, pokazującego listę wykonanych operacji handlowych, listę przesłanych i odebranych plików

Często jest połączony z innymi systemami, może posiadać też unikalne funkcjonalności, wymagane przez klienta.

3.2. Systemy ofertowania przez WWW.
Tworzymy i wdrażamy rozmaite systemy automatyzujące proces ofertowania. Jest to szczególnie cenne w przypadku skomplikowanych produktów lub kompilacji wielu produktów i usług np. przy projektach budowlanych. Celem jest przerzucenie od klienta do jego kontrahenta jak największej ilości prac koniecznych do przygotowania oferty. To kontrahent poprzez rozmaite narzędzia wybiera jakiego produktu oczekuje, a system przekształca to w listę towarów w ERP i dokument zapytania ofertowego. Bardziej rozbudowane systemy pozwalają na obsługę kolejnych etapów ofertowania, zamawiania, fakturowania, z możliwością komunikacji email i zachowaniem całej historii operacji i korespondencji. Wszystkie dokumenty można pobrać w formie plików PDF. Prostsze systemy ofertowania działają jako rozbudowane kreatory i systemy formularzy. Bardziej zaawansowane działają jako aplikacje WWW, służące do rysowania i projektowania (miniCAD), dopiero ten proces wraz z formularzami daje pełny obraz potrzebnych do realizacji produktów i usług.

3.3. Platforma handlowa B2B.
Platforma handlowa pozwala dla zalogowanych partnerów na przeglądanie produktów, sprawdzanie ich cen (zależnych od partnera, ilości, dostawy) oraz zamawianie. Ma też możliwość sprawdzenia historii operacji oraz komunikację email. Często jest integrowana z innymi systemami B2B, systemami ofertowania, a także z porównywarkami cen oraz platformami handlowymi i aukcyjnymi.

3.4. Sklep internetowy B2C.
Oparta o rozwiązanie darmowego sklepu internetowego (np. Prestashop) integracja, pozwalająca na zarządzanie listą produktów, kontrahentów, zamówień z poziomu ERP. Często zintegrowana z porównywarkami cen oraz platformami handlowymi i aukcyjnymi.

3.5. Platformy aukcyjne, sprzedażowe, porównywarki cen.
Integracja za pomocą XML z systemami Allegro czy eBay, pozwalająca sprzedawać z poziomu ERP produkty na tych platformach. Integracja z porównywarkami: Ceneo, Nokaut, Skąpiec, pozwalająca pokazywać produkty z ERP w porównywarce, wymaga posiadania sklepu internetowego B2C, ponieważ potrzebny jest link „do sklepu” z danym produktem.

3.6. Integracja ze stroną WWW oraz CMS
Jeśli istnieje taka potrzebna, możemy zintegrować system ERP ze stroną WWW.  Integrujemy z dedykowanym rozwiązaniem strony WWW, ale także z gotowymi rozwiązaniami jak WordPress, Drupal, MediaWiki czy Joomla.

Nawet jeśli potrzebnego Państwu rozwiązania nie ma w tym opisie, to prawdopodobnie jesteśmy w stanie podjąć się jego realizacji. Prosimy o kontakt i przesłanie szczegółów potrzebnego rozwiązania na enova@arrigo.pl .


Accept Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej